Prikupljanje malih donacija putem internet platformi za finansiranje projekata ili proizvoda ( crowdfunding ), gde su donatori budući korisnici ili kupci, mnogima se čini kao poštena tržišna utakmica: uspeva onaj projekt za koji publika pokaže interes.
U pokretanju posla i primeni dobre poslovne ideje problem je kako naći novac.
Preduzetnici sve češće koriste crowdfunding kako bi zaobišli takozvane “biznis anđele” i investitore. Po kom principu funkcioniše crowdfunding – što u prevodu znači masovno finansiranje?
Svaki preduzetnik sa dobrom idejom za posao, od hrane preko dizajna i visoke tehnologije, može da pokrene kampanju za prikupljanje sredstava za novi biznis na sajtovima poput Gofundme, Indigogo, ili Kickstarter, i proveri da li će ga javnost podržati investiranjem u taj poduhvat.
Dok u komercijalnim delatnostima možda ne izgleda tako, ovaj model poslovanja problematičan je kad se prebaci na usluge i dobra koja trebaju biti u potpunosti javno finansirana.
Prema istraživanju firme Massolution, iz 2014. crowdfunding je dostigao 16,2 milijarde dolara, i zabeležio godišnji rast od 167 procenata. U narednih pet godina ovaj vid finansiranja ima potencijal od 300 milijardi dolara, kažu stručnjaci.
Neki od podataka za Srbiju:
- U Srbiji je preko grupnog finansiranja do sredine 2016. uplaćeno 653,134 USD
- Od ukupno 570, samo je 41 kampanja bila uspešna
- Žene vode svega 27% kampanja
- Broj ovakvih kampanja narastao je za 400% od 2012. godine
- Broj onih koji su podržali kampanje u 2016. bio je 3148, što čini 0,03% stanovništva

Koje su mogućnosti uspeha na ovaj način – očigledno male, ali po svim analizama najveći problem leži u samoj pripremi kampanja. Nedovoljna analiza i priprema je ono što pravi loše temelje ovakvog načina finansiranja. A sa lošim temeljima i ostatak predstavlja onda nešto što će verovatno propasti.
O vrstama osiguranja možete pročitati više OVDE
autor: Polosi team
izvori: portal Crowdfunding Srbija, portal Bilten